WordPress و CRM: وب‌سایت وردپرسی خود را تبدیل به ابزار CRM کنیم

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

آیا استفاده هم‌زمان از WordPress و CRM ممکن است؟

می‌دانیم که در حال حاضر ۲۵% وب‌سایت‌های دنیا ازجمله همین وب‌سایت دکتر سی آر ام با وردپرس طراحی می‌شوند. از طرفی می‌دانیم که نرم‌افزارهای حرفه‌ای متعددی برای CRM وجود دارند. مثلاً Microsoft Dynamics CRM، Zoho CRM و Saleslogix و SugarCRM و …. Zoho به‌خوبی قابلیت اتصال به وردپرس و سازگاری با آن را نیز دارد. سؤال اینجاست که در حضور این ابزارهای حرفه‌ای، چرا ممکن است شخصی از وردپرس به عنوان بستر CRM استفاده کند؟ این کار تنها یک دلیل دارد: هزینه!

 

اغلب نرم‌افزارهای حرفه‌ای CRM گرانقیمت هستند و شرکت‌های کوچک یا استارتاپ‌های در حال رشد، معمولاً توان پرداخت این هزینه‌ها را ندارند. با نصب افزونه‌های (پلاگین‌ها) زیر می‌توانید یک CRM به وب‌سایت وردپرسی خود اضافه کنید. در این بررسی دو افزونه WordPress to Lead for Salesforce CRM و CRM Zoho Integration for WordPress را در نظر نگرفته‌ایم، چون برای استفاده از آنها نیاز به بسترهای دیگری دارید. همچنین از توضیح Presspoint CRM هم صرف‌نظر کردم، چون برای کاربرانی که به دنبال هزینه پایین هستند، مناسب نیست.

WP-CRM

  • قابلیت خیلی خوب سازماندهی، پالایش و ویرایش کاربران
  • سهولت افزودن ویژگی‌های جدید به فهرست کاربران (مثلاً افزودن نام شرکت)
  • نمودارهای دینامیک برای ویژگی‌های مشتریان
  • داشتن shortcode برای ایجاد و مدیریت تماس‌ها
  • خروجی CSV
  • قابلیت ردیابی (tracking) فعالیت کاربران

 

WordPress Leads

این افزونه بیشتر بر روی لید و فروش تمرکز دارد. هدف اصلی این افزونه آنست که فعالیت بازدیدکننده سایت را ردیابی کنید، لیدهای بیشتری به دست آورید، آنها را مدیریت کنید و به آنها کالا و خدمات خود را بفروشید.

  • دانستن پراکندگی جغرافیایی لیدها
  • دانستن این که بازدیدکنندگان کدام صفحات را می‌بینند
  • این لیدها قبلاً چه پیام‌هایی برای شما گذاشته‌اند
  • در سایت شما به دنبال چه بوده‌اند
  • ترافیک سایت شما (referral) از کجا می‌آید؟
  • مشاهده اطلاعات شبکه‌های اجتماعی و نشانی وب‌سایت آنها
  • ارائه دموگرافی
  • ایجاد تاریخچه از شغل قبلی و فعلی آنها
  • علاقه‌مندی‌های اصلی آنها

WooCommerce Customer Relationship Manager

اگر با وردپرس آشنا باشید، حتما می‌دانید که ووکامرس، محبوب‌ترین ابزار فروشگاه‌ساز آن است. طبیعتاً شما نیاز به ابزاری برای CRM مشتریان فروشگاه خود دارید. این ابزار رایگان نیست، ولی قیمت بسیار مناسب و معقولی دارد.

  • قابلیت ثبت تماس‌ها و ایمیل‌ها
  • ارسال جمعی ایمیل به مشتریان
  • قابلیت پالایش مشتریان بر اساس ویژگی‌های آنان
  • قابلیت افزودن جنبه‌هایی مانند lead، prospect و .. به هر مشتری
  • سهولت ایجاد کاربر جدید
  • ایجاد تماس از داخل وردپرس
  • مدیریت مشتریان در گروه‌های دینامیک

قیمت: ۳۸ دلار، خرید و اطلاعات بیشتر (وب‌سایت فروشنده، به ایران سرویس نمی‌دهد و باید آن را با فیلترشکن باز کرد یا این که این برنامه را از وب‌سایت‌های دیگر تهیه نمایید.)

نتیجه‌گیری

استفاده همزمان از WordPress و CRM وجود دارد. این شما هستید که با توجه به نیازهای خود می‌توانید تصمیم بگیرید که وب‌سایت وردپرسی خود را به ابزاری برای CRM تبدیل کنید یا این که از ابزارهای گرانقیمت‌تر استفاده نمایید.

جمع‌آوری و تدوین: علی اکبر کاویانی

advanced divider

جهت دریافت آخرین مقالات آموزشی، اخبار و جشنواره ها در خبرنامه ما عضو شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نگاهی به این مطالب هم بیاندازید، شاید برایتان مفید واقع شد...

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram