چگونه یک فروشنده محبوب باشیم؟

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

برای این‌که فروشنده موفقی باشید، باید شما را بشناسند، دوستتان داشته باشند و به شما اعتماد کنند. ارزشی که برای مشتری ایجاد می‌کنید، باعث شناخته شدن شما می‌شود و شخصیت خوب شما،‌ اعتماد مشتریان را جلب می‌کند. نکات زیر به افزایش محبوبیت شما به‌عنوان یک فروشنده حرفه‌ای کمک می‌کند:

در دسترس بودن:

ما معمولاً قدرت “حضور داشتن نزد مشتری” را دست‌کم می‌گیریم. کنار مشتری بودن، باعث ایجاد صمیمیت و محبوبیت می‌شود. نزدیک بودن به مشتری، نشانه توجه کردن به اوست.

گوش کردن:

هیچ‌چیزی به‌اندازه توجه کامل به حرف‌های مشتری نمی‌تواند برای فروشنده ایجاد محبوبیت کند. توانایی تمرکز مداوم بر گفته‌های مشتری، از ویژگی‌های فروشندگان موفق است.

خوش‌صحبت بودن:

اطلاعات زیادی در مورد شرکت، محصول و راه‌حلی که ارائه می‌دهید، داشته باشید. همیشه مطالعه کنید تا بتوانید درباره مردم و فرهنگ‌های گوناگون با مشتریان‌تان صحبت کنید. فراموش نکنید که باید این مکالمه دوطرفه باشد و متکلم وحده نباشید.

شوخ طبعی:

توانایی شاد کردن و خنداندن دیگران شما را در حرفه‌ خود، محبوب می‌کند. تجارت، یک بازی جدی است و گاهی اوقات خسته‌کننده می‌شود. کلید شوخ‌طبعی، بسیاری از درهای بسته‌‌ در مذاکرات را باز می‌کند.

مثبت‌اندیشی و خوش‌بینی:

فقط آدم‌های منفی نگر، انسان‌های منفی‌باف را دوست دارند. انسان‌های مثبت دوست دارند با مثبت‌اندیشان ارتباط داشته باشند و اوقات خود را با آن‌ها بگذارنند. با خوش‌بینی و مثبت‌اندیشی، نزد مشتریانتان محبوب‌تر باشید.

مؤدب و مبادی آداب بودن:

رفتار محترمانه، بیشتر از آن چیزی که تصور می‌کنید، شمارا به یک فروشنده محبوب تبدیل خواهد کرد. این رفتار تأثیر بسزایی بر تصور مشتری از  شخصیت و طبقه اجتماعی شما خواهد گذاشت.

پوشش مناسب:

بخواهید یا نخواهید، شما با ظاهرتان قضاوت می‌شوید و مشتریان از طرز لباس پوشیدنتان به این نتیجه می‌رسند که چه کسی هستید. پوششی متناسب باارزش‌های مشتریانتان انتخاب کنید تا موردپذیرش‌ آن‌ها قرار بگیرید. فراموش نکنید که پوشش رسمی همیشه اولین پیشنهاد است.

قضاوت نکردن:

یک فروشنده محبوب دیگران را قضاوت نمی‌کند و پشت سر دیگران حرف نمی‌زند. آن‌ها تقصیر را گردن دیگران نمی‌اندازند و همیشه این فرض را دارند که دیگران با نیت خوبی کارهایشان را انجام می‌دهند.

ترجمه و بازنویسی: صادق رشیدی

advanced divider

جهت دریافت آخرین مقالات آموزشی، اخبار و جشنواره ها در خبرنامه ما عضو شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نگاهی به این مطالب هم بیاندازید، شاید برایتان مفید واقع شد...

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram