نکاتی کاربردی در بهتر شدن روابط با مشتریان

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
  • سر وقت در محل کار حاضر شوید و با یک لبخند زیبا، آماده خدمت رسانی باشید.

 

  • به محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید، اعتقاد راسخ داشته باشید.

 

  • مشتریان باید احساس کنند که شما از خدمت دهی به آن‌ها لذت می‌برید.

 

  • پوشش مناسبی در محل کسب و کار برای خود برگزینید.

 

  • به مشتریان نشان دهید که احساسات‌شان را درک می‌کنید.

 

  • برای سوالاتی که پاسخ آن‌ها را نمی‌دانید، پاسخی مناسب بیابید.

 

  • به مشتریان، خدمات ویژه ارائه کنید،‌ حتی زمانی که خریدی صورت نگرفته است.

 

  • در انجمن‌ها و اصناف مربوط به کسب و کارتان عضو شوید.

 

  • با مشتریان تماس بگیرید و برای ایجاد رابطه، منتظر تماس آن‌ها نباشید.

 

  • اگر قرار است نه بگویید، حتما دلیل درست بیاورید و راه حل ارائه بدهید.

 

  • تا آن‌جا که ممکن است راجع به سازمان و محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید، اطلاعات داشته باشید.

 

  • مشکلات شخصی خودتان را قبل از ورود به محل کسب و کار فراموش کنید.

 

  • ذهن خود را به گفتن کلماتی مثل لطفا، متشکرم و …. عادت دهید.

 

  • هیچ وقت نگویید که این وظیفه من نیست.

 

  • مشکلات در هیچ شرایطی با پرخاشگری حل نمی‌شود.

 

  • کارهای مهم را اولویت بندی کنید و لیست اقلام و موجودی‌هایی را که باید قبل از آمدن مشتریان در دسترس باشد، تهیه نمایید.

 

  • فرآیندهای کاری سازمان‌تان را بشناسید و قوانین دست و پا گیر را حذف کنید تا خدمات بهتری به مشتریان ارائه بدهید.

 

  • سعی کنید پاسخ‌دهی به مشتریان‌تان، سریع و اثربخش باشید.

 

  • حرفه‌ای و واضح صحبت کنید، این کار باعث صرفه‌جویی در وقت شما و مشتری می‌شود.

 

  • مشکلات احتمالی در سیستم خدمت رسانی به مشتریان را شناسایی کنید و آن را به طور مداوم بهبود بدهید.

 

  • زبان بدن شما طوری باشد که به مشتری نشان بدهد: من آماده برای خدمت رسانی به شما هستم.

 

  • مطمئن شوید که قبل از پایان دادن به مکالمه، تمام پرسش‌های مشتریان را پاسخ داده‌اید.

 

  • در لحظات دشوار تصمیم‌گیری مشتریان‌، همراه آن‌ها باشید.

 

  • اجازه ندهید رفتارهای منفی بعضی از مشتریان، انرژی مثبت شما را کاهش دهد.

 

  • با هیچ‌ کس در محل کار داد و فریاد نکنید. مکالمات خود را همیشه حرفه‌ای و با آرامش انجام دهید، حتی اگر به شما بی‌احترامی شد.

 

  • به سخنان مشتریان‌تان بیشتر گوش دهید و کمتر صحبت کنید تا راحت‌تر متوجه شوید که چگونه می‌توانید به آن‌ها کمک کنید.

ترجمه: صادق رشیدی

advanced divider

جهت دریافت آخرین مقالات آموزشی، اخبار و جشنواره ها در خبرنامه ما عضو شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نگاهی به این مطالب هم بیاندازید، شاید برایتان مفید واقع شد...

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram