معرفی نرم‌افزار مایکروسافت سی آر ام نسخه ۲۰۱۶ – قسمت اول

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

امروزه کمتر کسی است که با نام و کار شرکت مایکروسافت، سازنده معروف سیستم عامل ویندوز و نرم‌افزارهای سری مایکروسافت آفیس آشنا نباشد و یا حتی از آن‌ها استفاده نکرده باشد. نرم افزارهایی مثل مایکروسافت Word، Excel و Power Point به طور وسیعی در روزمره شرکت‌ها، سازمان‌ها و حتی به طور شخصی مورد استفاده ما کاربران ایرانی است و شاید ایران از معدود بازارهایی باشد که شرکت مایکروسافت سهم قابل توجهی از آن را به خود اختصاص داده و در مقایسه با سایر رقبا بسیار معروف، محبوب و با نفوذ است.

 

یکی از کسب و کارهای این شرکت، تولید نرم‌افزارهای تجاری و سازمانی است و یکی از این نرم افزارها، مایکروسافت داینامیک سی آر ام (Microsoft Dynamics CRM)‌ است. اما این نرم افزار در بازار نرم‌افزارهای سی آر ام دنیا رقبای سرسخت و بزرگی دارد و اگرچه در بین ۴ نرم افزار برتر است، اما مایکروسافت سی آر ام به گزارش مجله گارتنر، با کسب تنها ۵٫۸ درصد از بازار در رتبه چهارم قرار دارد. مایکروسافت سی آر ام در چند سال اخیر تغییرات بسیار زیادی کرده و نسخه ۲۰۱۰ آن با ۲۰۱۳ بسیار متفاوت است و اگر شما نسخه ۲۰۱۳ را دیده‌اید و ۲۰۱۶ را ندیده‌اید، باید بدانید که این دو نسخه با یکدیگر بسیار متفاوت هستند. مایکروسافت هر سال بهبودهای زیادی در نرم‌افزار مایکروسافت سی آر ام ایجاد می‌کند که البته این بهبودها توانسته رشد بازار مایکروسافت سی آر ام را پشتیبانی کند.

 

آشنایی با این نرم افزار برای شما مخاطبان و صاحبان کسب و کار حائز اهمیت است، چرا که این نرم‌افزار هم به صورت ابری (Cloud) و هم به صورت نصب داخل سرور شرکت (On Permis) در کشور در دسترس است و تعداد زیادی از شرکت‌های نرم افزاری، خدمات نرم‌افزار مایکروسافت سی آر ام را ارائه می‌دهند. از این رو در این سری مقاله قصد داریم بیشتر با این نرم‌افزار آشنا شویم.

 

ارتباط یکپارچه با سایر نرم افزارهای مایکروسافت:

مایکروسافت در نسخه‌های جدید نرم‌افزار خود تمرکز زیادی به استفاده از ظرفیت سایر نرم‌افزارها و وجود یکپارچگی بین آن‌ها کرده است. در نسخه جدید مایکروسافت سی آر ام، بیش از پیش این یکپارچگی ایجاد شده است. نرم‌افزار قدرتمند اکسل، که کاربران بسیار زیادی دارد، برای ارتقای قدرت و سرعت تحلیل، ارائه گزارش و بررسی وضعیت فروش به طور گسترده ای با مایکروسافت سی آر ام یکپارچه شده است.

در نسخه جدید امکان دریافت خروجی‌های غنی از اطلاعات تصویری و جدولی موجود در نرم افزار سی آر ام اضافه شده است. استفاده از اکسل به دو طریق امکان پذیر شده، هم درون مرورگر و با استفاده از سرویس ابری مایکروسافت اکسل و البته داخل خود مایکروسافت سی آر ام و هم با دانلود گزارش و کار در کامپیوتر شخصی.

 

ادامه دارد…

نوشته: محمد جواد کرباسیان

advanced divider

جهت دریافت آخرین مقالات آموزشی، اخبار و جشنواره ها در خبرنامه ما عضو شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نگاهی به این مطالب هم بیاندازید، شاید برایتان مفید واقع شد...

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram