تجربه مشتری در کسب و کارهای کوچک

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

همیشه برای کسب‌وکارها مهم بوده که خدمت جذابی به مشتریان‌شان ارائه کنند تا باعث شود برای خرید مجدد برگردند. در چند سال اخیر، کسب‌وکارها چند قدم جلوتر رفته‌اند و به دنبال خلق “تجربه مشتری” هستند. استارت‌آپ‌ها برای بقا، نیاز دارند هرچه سریع‌تر سرنخ‌های تجاری خوبی جذب کنند و آنان را به مشتری تبدیل نمایند. پنج نکته زیر به شما توضیح می‌دهد که چگونه تجربه مشتری می‌تواند به رشد کسب‌وکار کوچک شما کمک کند:

بازگشت دوباره مشتریان:

احساس مشتریان در تعامل با کسب‌وکار شما مشخص می‌کند که دوباره بر خواهند گشت یا خیر. اگر از خدمتی که به آن‌ها ارائه دادید، شگفت‌زده شوند، احتمال برگشت آن‌ها بالاتر می‌رود. برای این کار لازم نیست کارهای عجیبی انجام بدهید. ایجاد ارزش برای مشتری، سادگی استفاده و درگیر کردن احساسات مشتریان، باعث ایجاد یک تجربه به‌یادماندنی در ذهن آنان خواهد شد.

جذب مشتریان جدید:

تبلیغات دهان‌به‌دهان، قدرتمندترین ابزار بازاریابی است. وقتی مشتریان راضی شما درباره تجربه خوبشان با دیگران صحبت می‌کنند، شما بدون هیچ هزینه‌ای موفق می‌شوید مشتریان جدید جذب کنید. بیشتر مردم‌دوست دارند تجربیات متفاوتشان را با دوستان و خانواده‌شان در میان بگذارند. تمرکز بر ایجاد تجربه متفاوت مشتری، مشتریان جدید به سمت شما روانه می‌کند.

نظرات خوب مخاطبان:

بسیاری از مشتریان هنگامی‌که قصد خرید یک محصول جدید را دارند، به سایت‌های بحث و بررسی درباره آن محصول مراجعه می‌کنند و نظرات مخاطبان را به‌دقت می‌خوانند. بیشتر این نظرات به صورت داستان کوتاهی است که نویسنده، ماجرای خرید خود و تجربه‌ای که از به‌کارگیری آن محصول به دست آورده را با دیگران به اشتراک گذاشته است. تلاش کنید مشتریان راضی شما در این سایت‌ها حضور فعال داشته باشند و تجربه خوبشان را از تعامل با کسب‌وکار شما منتشر کنند.

دریافت بازخورد برای بهبود:

هر اطلاعاتی که به‌عنوان بازخورد از مشتریانتان دریافت می‌کنید به شما کمک می‌کند تا محصول یا خدمت خودتان را با علایق و سلایق مشتریانتان منطبق‌تر نمایید. این بازخورد می‌تواند اطلاعاتی از جمله نحوه توصیف محصول یا خدمت شما توسط مشتری، تعریف درباره ارزشی که کسب‌وکارتان برای آن‌ها به وجود آورده است یا حتی بیان نیازهایشان باشد. اگر کانال ارتباطی دوطرفه‌ای ایجاد کنید،‌ مشتریان‌ می‌توانند این نگاهشان را با شما به اشتراک بگذارند.

تعیین نتایج آینده:

هر طوری که با مشتریانتان رفتار کنید، آینده کسب‌وکارتان را به همان شکل خواهید ساخت. هر تعامل شما با مشتریان‌، بخشی از تجربه آنان در همکاری با کسب‌وکار شمارا شکل می‌دهد. مشتریان اگر تجربه خوبی با کسب‌وکار شما داشته باشند، بیش از دو سال بعد، تمایل دارند با شما کار کنند. مشتریانی که تجربه بدی از تعامل با کسب‌وکارها دارند، بیش از مدت ذکرشده از همکاری با آن برند خودداری می‌کنند.

ترجمه: نیما شفیعی

advanced divider

جهت دریافت آخرین مقالات آموزشی، اخبار و جشنواره ها در خبرنامه ما عضو شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نگاهی به این مطالب هم بیاندازید، شاید برایتان مفید واقع شد...

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram