بازاریابی درونگرا به زبان ساده – قسمت دوم

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

مزایای بازاریابی درون‌گرا چیست ؟

به اعتقاد بنده ۴ دلیل کلیدی و مهم که در زیر به آن‌ها اشاره کردم، می‌توانند به‌خوبی حق مطلب رو در مورد مؤثر بودن بازاریابی درون‌گرا ادا کنند:

۱- بر پایه تکنیک بازاریابی با کسب اجازه فعالیت می‌کند:

یکی از مهم‌ترین مزایای بازاریابی درون‌گرا نسبت به بازاریابی سنتی، Permission Marketing است که به معنای بازاریابی و تبلیغات با کسب اجازه از مخاطب تعبیر می‌شود. ما اغلب در معرض بمباران تبلیغات خسته‌کننده و آزار دهنده هستیم. انواع مدل‌های بازاریابی که باعث آزار و اذیت شما می‌شود، همه از جنس بازاریابی سنتی یا برون‌گرا هستند، مثل تبلیغات پیامکی ناخواسته، ارسال ایمیل‌های اسپم، تبلیغات پاپ‌آپ روی وب سایت‌ها، تیزرهای تلویزیونی بین فیلم و سریال و…

اما در بازاریابی درون‌گرا، وقتی کاربران در خبرنامه وب‌سایت شما عضو می‌شوند و یا در شبکه‌های اجتماعی برندتان را دنبال می‌کنند، بدین معناست که به محتوا و همچنین شنیدن صدای برندتان علاقمند و مشتاق هستند. این عضویت یا دنبال کردن کاملاً اختیاری هست و در هر زمان به‌راحتی می‌توانند به اختیار خود لغو اشتراک کرده و هیچ‌گونه مزاحمتی برای آن‌ها ایجاد نخواهد شد.

۲- بر روی مخاطب هدف شما تمرکز می‌کند:

یکی از مهم‌ترین استراتژی‌ها در بازاریابی این است که به‌جای تبلیغات برای عموم مردم، فرآیند بازاریابی دقیقاً برای مخاطبان هدف انجام بشه (Target Marketing). با تمرکز بر روی مخاطبان هدف و شناسایی نیازها و خواسته‌های آن‌ها، می‌توان نرخ تبدیل فروش محصولات و خدمات شرکت را تا حد چشم‌گیری افزایش داد.  برای این کار شما محتوایی تولید می‌کنید و به سؤالات و دغدغه‌های ذهنی کاربران‌تان قبل از خرید پاسخ می‌دهید.

۳- محتوای کاربرپسند می‌تواند به‌صورت ویروسی منتشر شود:

یکی از مزایای دیگر فر‌آیند بازاریابی درون‌گرا، انتشار محتوای تولیدشده در شبکه‌های اجتماعی است که مخاطبان هدفتان، در آنجا شمارا دنبال می‌کنند. وقتی شما محتوای خوب و مفیدی تولید کرده باشید، این شانس رو خواهید داشت که علاقمندان‌تان، محتوای شمارا با دوستانشان به اشتراک بگذارند و بدین شکل محتوای شما به‌صورت ویروسی منتشر خواهد شد. قطعاً پاسخ به سؤالات و دغدغه‌‌های ذهنی کاربران می‌‌تواند باعث به اشتراک‌گذاری پست شما شود .

۴- ارزان و مقرون‌به‌صرفه بودن:

اغلب بودجه‌های تبلیغاتی که در بازاریابی سنتی هزینه می‌شود بسیار زیاد است. تلویزیون، رادیو، مجلات چاپی، بیلبورد و… خیلی مناسب با بودجه محدود کسب‌وکارهای کوچک نیست اما بازاریابی درون‌گرا یا جاذبه‌ای ارزان و مقرون‌به‌صرفه است و با حداقل هزینه‌ها قابل انجام است.

نتیجه‌گیری:

پس همان‌طور که در بالا اشاره شد، بازاریابی درون‌گرا تولید محتوای کاربرپسند که حاوی پاسخ نیازها، سؤالات و مشکلات و دغدغه‌های کاربران و انتشار این محتوا در فضای وب است. این نوع از بازاریابی مزایای بسیاری نسبت به بازاریابی سنتی یا برون‌‌گرا دارد که یکی از مهم‌ترین این مزایا آن است که بر مبنای کسب اجازه از کاربر به‌جای تبلیغات مزاحم و خسته‌کننده بازاریابی سنتی یا برون‌گرا استوار است.

نوشته: امیرحسین کلهر

advanced divider

جهت دریافت آخرین مقالات آموزشی، اخبار و جشنواره ها در خبرنامه ما عضو شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نگاهی به این مطالب هم بیاندازید، شاید برایتان مفید واقع شد...

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram