آمازون در ایران!

success story

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

حتماً عبارت “از یک ایده تا موفقیت” را زیاد شنیده‌اید. میان داستان موفقیت افراد موفق همیشه شباهت‌هایی وجود دارد مثل از صفر شروع کردن, شروع کسب‌وکار بدون سرمایه و توسط یک یا چند جوان ،افرادیکه تنها با یک جرقه ذهنی شروع کردند و رفته‌رفته در مسیر موفقیت قدم گذاشتند.بررسی مسیر طی شده این افراد بسیار مهیج است.

دیجی‌کالا نام آشنای صنعت فروشگاه اینترنتی است که داستان موفقیت پیچیده‌ای ندارد.این شرکت در سال ۱۳۸۵ تأسیس و شروع به کارکرد اما بی‌شک   در بازار فعلی کسب‌وکارهای فناوری فراتر از یک فروشگاه اینترنتی صرف است.وب‌سایتی که دیگر تنها یک مرجع محتوایی برای ابزار تکنولوژیکی به شمار نمی‌آید و می‌توان آن را یک فروشگاه آنلاین تمام‌عیار محسوب کرد: از لپ‌تاپ، موبایل و دوربین دیجیتال گرفته تا لوازم آشپزخانه، اداری و آرایشی و بهداشتی و… . پشت‌صحنه‌اش بسیار مفصل‌تر از جلوی صحنه‌اش است. تعداد بازدید بسیار بالا  در هرروز سرمایه بسیار ارزشمندی برای دیجی‌کالا بوده تا سرمایه‌گذاری در بخش فروشگاه اینترنتی‌اش را سرعت بیشتری ببخشد.

یک‌شبه هم به اینجا نرسیدند؛ از سال ۸۳ نیاز چنین وب‌سایتی را در وب فارسی احساس کردند و در سال ۸۵ آن را پیاده‌سازی کردند. در سال ۹۱ پیشنهاد شراکت صندوق سرمایه‌گذاری سرآوا را می‌پذیرند و جهش معقولی در کسب‌وکارشان ایجاد می‌کنند. داستان موفقیت آن‌ها آرزوی انبوه جوانانی است که می‌خواهند گوگل، مایکروسافت و شاید هم مثل این دو آمازون آینده ایران را بسازند.اما دلیل این موفقیت چشم‌گیر چیست؟

  • فرهنگ سازمانی مدرن با ساختار افقی نشان‌دهنده این است که شرکت قصد دارد ساختار، بازاریابی و حتی هویت بصری خود را باز تعریف کند.
  • تجربه مشتری :

از لحظه‌ای که مشتری وارد وب‌سایت می‌شود تا وقتی‌که سفارش‌ به دستش برسد، هر نکته‌ای را که بر تجربه آن‌ها به‌عنوان مشتری تأثیرگذار است، جویا شده و در جهت بهبود این تجربه قدم برداشته و بازخوردهای آن به مدیریت گزارش داده می‌شود.

  • تأمین کالا:

در تأمین کالاها همکاری استراتژیکی با بزرگان توزیع‌کننده وجود دارد ، به‌علاوه برندها و تأمین‌کننده‌ها بسیار مایل‌اند کالاهایشان به شکل صحیح و باعزت فروخته شود تا به اعتبار آن‌ها لطمه نخورد و دیجی‌کالا یکی از بهترین جاهایی است که این خواسته‌ها را تأمین می‌کند.» تحویل به‌موقع،‌ کیفیت بسته‌بندی، کیفیت کالا، قیمت و هر فاکتوری را که در فرآیند خرید برای مشتریان مهم است، بررسی می‌شوند.

  • خدمات پس از فروش:

دیجی‌کالا، خدمات پس از فروشی برای کالاهایی که می‌فروشد ندارد اما مدت‌زمان هفت‌روزه‌ای برای خریداران از این فروشگاه اینترنتی در نظر گرفته تا بتوانند کالای خود را اگر ایرادی داشت، تعویض کنند.»

این ضمانت می‌تواند یکی از مهم‌ترین رموز موفقیت دیجی‌کالا تلقی شود که درواقع می‌توان آن را الگویی از آمازون -که بزرگ‌ترین خرده‌فروشی آنلاین در دنیا محسوب می‌شود- دانست:‌ مشخص است تجربه و تلقی مشتری از مجموعه، برایشان بسیار اهمیت دارد.

دریک کلام می‌توان گفت دیجی‌کالا برابر است با تجربه مشتری و رمز موفقیت دیجی کالا هم در همین بوده توجه ویژه داشتن به خرید و انتخاب مشتری.

advanced divider

جهت دریافت آخرین مقالات آموزشی، اخبار و جشنواره ها در خبرنامه ما عضو شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نگاهی به این مطالب هم بیاندازید، شاید برایتان مفید واقع شد...

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram