هدایای تبلیغاتی متفاوت برای مشتریان (قسمت اول)

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

به اوایل زمستان که نزدیک می‌شویم، شرکت‌ها کم‌کم به فکر سفارش دهی هدایای تبلیغاتی آخر سال می‌‌افتند. اولین گزینه  هم، ایده تکراری “سررسید” است! سررسیدهایی که معمولاً به فرزندان خردسال خانواده‌ها می‌رسند تا به‌جای خط‌خطی کردن دفتر خواهر و برادر بزرگترشان، از آن‌ها استفاده کنند!

در انتخاب هدایای تبلیغاتی باید سه ویژگی مهم را مدنظر قرارداد. اول این‌که مصرفی نباشند و هدیه گیرنده بتواند برای مدتی نسبتاً طولانی از آن‌ها استفاده کند. دوم این‌که متفاوت باشند تا همین تمایز باعث شود که در خاطر بمانند. سوم این‌که برای مشتریان مختلف باید هدایای متفاوت در نظر گرفت.

 

پیشنهاد می‌کنم امسال هدایای تبلیغاتی را بر اساس ارزشی که هر مشتری برای شرکت شما ایجاد می‌کند، انتخاب کنید. به این صورت که آن‌ها را به پنج دسته VIP، پلاتینی، طلایی، نقره‌ای و برنزی تقسیم کنید. برای این کار می‌توانید از مدل‌هایی نظیر RFM که قبلاً توضیح داده‌ایم، کمک بگیرید؛ سپس نیازها و علایق هر طبقه را تحلیل کنید و ببینید دریافت چه هدیه‌ای باعث خوشحالی یا شگفت‌زدگی آن‌ها می‌شود. در مرحله بعد با توجه به محدودیت بودجه، از بالای لیست شروع به تهیه و ارسال هدیا کنید.

اگر بودجه‌تان خیلی محدود بود، به‌جای تهیه هدیه ارزان‌قیمت برای همه، هدایایی باقیمت مناسب برای یکی دوطبقه بالای لیست تهیه کنید و به طبقه‌های پایین‌تر هدیه ندهید. مشتری‌های ارزشمندتر باید متوجه بشوند که با بقیه فرق دارند.

برای انتخاب نوع هدیه هم پیشنهاد من، محصولات حوزه فن‌آوری است. به مشتریان طبقه پایین‌تر می‌توانید فلش مموری با لوگوی شرکت هدیه بدهید، برای طبقات بالاتر، هدایایی نظیر قاب عکس دیجیتال، پاور بانک (باتری همراه برای شارژ دستگاه‌های دیجیتال مختلف)، هارد اکسترنال و پک‌های لوازم جانبی دیجیتال، هنوز تکراری نشده‌اند.

در قسمت بعد، از زوایای دیگری به موضوع هدایای تبلیغاتی می‌پردازیم.

نوشته: مجید برقی

advanced divider

جهت دریافت آخرین مقالات آموزشی، اخبار و جشنواره ها در خبرنامه ما عضو شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نگاهی به این مطالب هم بیاندازید، شاید برایتان مفید واقع شد...

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram